Analytics

2013. június 1., szombat

Szezámolajos tészta

Ez egy félelmetesen egyszerű recept, aminek az eredeti verziója Pioneer Womantől származik. Annyi idő kell az elkészítéséhez, amennyi alatt a tészta megfő. Egyszerű, letisztult, mégis intenzív, harsány ízek játszanak benne. Mi főételként ettük, de így egy kicsikét soványnak bizonyult; talán inkább köretnek tudnám elképzelni valami szintén letisztult dolog (például grillezett hal, esetleg hús) mellé, vagy hidegen tésztasalátának egy másik fogás előtt vagy után. De ha nagyon gyorsan kell egy ebédet rittyenteni, akkor tanúsíthatom, hogy ebédnek is megteszi önmagában.

Hozzávalók

  • 1 csomag spagetti (vagy valami eredeti keleti tészta)
  • kb. fél deci szójaszósz
  • kb. fél deci étolaj
  • 2 evőkanál szezámolaj
  • 1 mokkáskanál vörös sárkány (ízlés szerinti csiliszósz ízlés szerinti mennyiségben)
  • 1 teáskanál barnacukor
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 5 szál zöldhagyma zöldje

Elkészítés

A tésztát bő, sós vízben készre főztem. Közben összeöntöttem egy tálkába a szósz hozzávalóit - vagyis a fent felsoroltak közül mindent a tésztán kívül. A fokhagymát nagyon finomra vágtam, a hagymazöldet egyszerűen felkarikáztam hozzá. Jó alaposan összekevergettem.
A megfőtt tésztát leszűrtem, aztán nyomban beleforgattam a fenti szószba. A tányéron még egy kis szójaszósszal ízesítettük. Ennyi.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése