Analytics

2012. július 9., hétfő

Távol-keleti tócsifantázia


 Bár nagyon szeretem a tócsit (vagy talán éppen azért?) - nemigen szoktam variálni rajta. Pedig lehetne vele csinálni mindenféle megbolondítást - és ez a mostani kísérlet kifejezetten bejött. A részleteket szokás szerint az alkalom szülte: volt pár megkezdett dolog (tofu, káposzta), amiket el kellett használni. Így született meg a tofus-káposztás tócsi amolyan kelet-ázsiai felhanggal.

Hozzávalók

  • 2 nagyobb krumpli (sacc fél kiló)
  • 1 mokkáskanál só
  • egy krumplinyi darab káposzta (sacc 15 deka, lehetőleg újkáposzta)
  • egy kisebb fej vöröshagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 15 deka tofu
  • egy marék hagymazöld (egy nagyobb zöldhagyma levelei)
  • 1 mokkáskanál vörös sárkány vagy kedved szerinti fajtájú és mennyiségű csiliszósz
  • 2 evőkanál szójaszósz
  • 2 evőkanál szezámmag
  • kb 15 dkg liszt
  • sütéshez bő olaj
  • tálaláshoz tejföl

Elkészítés

A krumplit ezúttal nem nyersen használtam fel, hanem miután durvára lereszeltem és megsóztam, mikróban megfőztem félpuhára. Ez kb. 6 percet igényelt maximális fokozaton, aminek a során kb. percenként kivettem és összekevertem a krumplireszeléket. Így a krumpli ragacsosabb lett, és kevesebb ideig kellett sütni a végén ahhoz, hogy elkészüljön.
Az előfőzött krumplit összekevertem a többi hozzávalóval: ezek közül a káposztát finom csíkokra, majd keresztben kb. 3 centis darabokra metéltem, a hagymát finomra összevágtam, a tofuból pedig vékony hasábokat vágtam, amik összekeveréskor még jobban szétmorzsolódtak.
Az egészhez annyi lisztet tettem, hogy még puha, de azért már rendesen összeálló massza legyen belőle. A masszából a két tenyerem között lepényeket formáltam, és bő olajban pirosra sütöttem.
Finomra vágott hagymazölddel összekevert tejföllel tálaltam, de vegán kivitelben valami egyéb szósszal, vagy akár magában is jó lehetne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése