Analytics

2011. június 12., vasárnap

Juhtúrós langalló

Langalló, avagy kenyérlángos, "magyar pizza" - és talán a jó marketingnek köszönhetően egyre többen töki pompos néven ismerik. Ez is tervezetlen ebéd volt. Főzni nem készültem, hideget akartam ebédre, de későn álltam neki a kenyérsütésnek, későre lett volna kész. Így hát kivettem a kenyértészta felét, és amíg a kiscipónak meghagyott másik fele befejezte a kelést, emezt gyorsan megsütöttem langallónak. Került rá a múltkori fokhagymabördőből is.

Hozzávalók

  • kenyértészta (ízlés szerint) kb. 30 dkg lisztből, dagasztás után egy szűk órát kelesztve
  • olaj
  • fél fej lilahagyma
  • 1 maréknyi a fokhagymabördők alsó részéből, 1 centis darabokra vágva (helyette: pár gerezd fokhagyma szeletelve, fokhagymazöldje darabolva, vagy zöldhagyma darabolva)
  • kis csokor kapor
  • kb. 10 dkg juhtúró
  • kb. 5 dkg füstölt sajt
Tálaláshoz
  • tejföl
  • rucola

Elkészítés

A tésztát lisztezett pulton laza négyszöggé húzogattam-nyomkodtam, aztán átemeltem egy sütőfóliára, amin tepsinyi méretűre húztam-nyomtam tovább. A tetejét megkentem olajjal, majd megszórtam a hosszában szeletelt lilahagymával, darabolt fokhagymabördővel, durvára metélt kaporral, morzsolt juhtúróval és durvára reszelt füstölt sajttal.
250 fokra előmelegített sütőben (pontosabban a csilivili pizzaprogramon, ami valószínűleg nem nagy szám) 12 percig sütöttem.
Végül jól meghintettem durvára vagdalt rucolával, a tetejét pedig meglocsoltam simára kevert tejföllel.
Ez így kettőnknek elég is volt ebédre, bár nem pukkadtunk ki tőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése