Analytics

2011. május 29., vasárnap

Roston sült pisztráng zöldfűszerekkel

Ezúttal a pisztráng volt akciós. Emellett fel volt halmozva a tűzrakóhelyen egy csomó nyesedék meg egyéb, amit el kellett égetni, és a következő napokra esőt mondtak - ezek a tényezők együtt arra késztettek, hogy süssem meg az év első kerti vacsoráját. A nyesedéket persze ki kellett egészíteni némi rendes fával, hogy legyen parázs is. A halat minden különösebb flanc nélkül készítettem elő, a nyárelőt ünneplő mindenféle vegyes zöldfűszert pakolva a hasába. A roston sült pisztráng mellé fóliában sütött fűszeres zöldségköretet készítettem.

Hozzávalók

  • 2 szép pisztráng (kb. 75 dkg)
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1/2 citrom leve
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 1 teáskanál só
  • különféle friss zöldfűszerek: fokhagymalevél, zsálya, rozmaring, kakukkfű, citromfű
A zöldségkörethez
  • kb. 1/2 kiló krumpli
  • 1 kisebb cukkini (kb. 20 dkg)
  • 1 nagy fej lilahagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 2-3 evőkanál olivaolaj
  • 1 csapott teáskanál só
  • 1 ágacska rozmaring
  • 1/2 mokkáskanál feketebors

Elkészítés

A pisztrángokat alaposan megmostam, és az oldalukat éles késsel bevagdostam. Zúzott fokhagymából, olajból, sóból és citromléből kevert pácba forgattam, és 2-3 órát állni hagytam benne, időnként újra megforgatva a páclében.
A fóliás körethez való zöldségeket kb. 2 centis kockákra (a fokhagymát hosszanti szeletekre) vágtam, és a finomra vágott rozmaringgal és a többi felsorolt hozzávalóval együtt szintén félretettem pácolódni.
Miután megraktam és meggyújtottam a tüzet, elégettem az égetnivalókat, és kezdett jó parázzsá alakulni a fa, a zöldséget jó alaposan becsomagoltam egy nagy darab alufóliába, és a parázsra helyeztem. Szedtem egy kicsit mindenféle zöldfűszerből, amit találtam.
Amikor a fóliás zöldség már jó 10 perce sült, a zöldfűszereket behelyeztem a pisztrángok hasába, majd a halakat a tűz fölé helyezett rostra tettem. Sütés közben rájuk locsoltam a pác felét. Ekkortájt a zöldséges fóliacsomagot is megfordítottam úgy, hogy frissebb parázsra kerüljön.
Kb. 5 perc sütés után - de ez nyilván nagyban függ a parázs erejétől és a tőle való távolságtól - megfordítottam őket, a megsült felső oldalukat meglocsolgattam a maradék páclével, és még 5 percet sütöttem a másik oldalukat.
Végül még 1 percre visszafordítottam a halakat az először megsült oldalukra, majd levettem a tűzről.
 A puhára sült-párolódott zöldségköretet némi friss natúr salátával egészítettem ki, és feltálaltam mellé a sült halat egy darabka citrommal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése