Analytics

2010. június 15., kedd

Mentás eperfagyi

Tart még az eperszezon, és itt a kánikula is. Mi lehetne hát stílszerűbb az eperfagyinál? Tavaly kóstoltam egy kedves ismerősöm csodálatos házi eperfagylaltját, ami tejfölből készült. A tejföl pedig mifelénk nagyságrenddel olcsóbb a tejszínnél annak ellenére, hogy elvileg tejszínből kéne készülnie. Hogyan kéne megvariálni az alapötletet? A tejföl egy része helyett joghurtot használtam, hogy könnyebb legyen a végtermék. De ez kevés az egyénieskedésből. Jamie Oliver állította valamelyik műsorában, hogy az eper és a menta jó barátok. Bevallom, én még sose párosítottam őket, és kicsit bizarrul is hangzik a dolog - de egy próbát megér. Az eredmény zseniális lett: igazi forróságba való csemege.

Hozzávalók

  • egy marék eper (10-15 dkg)
  • 2 dl tejföl
  • 2 dl joghurt
  • 1 ágacska menta
  • ízlés szerint cukor (sacc: 4 púpos evőkanál)
  • késhegynyi só

Elkészítés

A megmosott, megtisztított epret turmixgéppel összepépesítem a cukorral, sóval, joghurttal és a mentával. Ha olyan elegáns akarsz lenni, mint én voltam a fotózáshoz, akkor tegyél félre pár szem epret és pár mentalevelet a díszítéshez. Nem mértem, mennyi cukor került bele, de tudom, hogy jóval több, mint amennyit először érzésre tettem: a savanyú tejfölt és joghurtot is ellensúlyozni kell, és a fagyi eleve is kevésbé érződik édesnek, mint egy meleg édesség. Tehát cukrozd kóstolva, ízlés szerint. Turmixolás után összekutyultam a tejföllel. A tejföl - legalábbis a gyári tejföl - turmixolás hatására hígan folyó löttyé válik, ezért csak kavartam.
A keveréket műanyag edénybe töltöttem, és beraktam a mélyhűtőbe. Az első óra után félóránként kivettem, felkapartam, ami lefagyott a szélein, és összekevertem az egészet. Kb. 3 óra ilyen kavargatós fagyasztás után lett jó fagyiállaga, de ez nyilván függ a mennyiségtől meg a mélyhűtő hőmérsékletétől. Akinek van otthon fagylaltgépe, abban is remekül megcsinálhatja.
Amit nem ettünk meg mindjárt, azt hagytam tömbbé fagyni; később elővéve kb. 15 percet állt szobahőmérsékleten, és ezután már kanállal szétdarabolható volt, majd további 5 perc után ismét fagyiállagúvá kutyulható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése