Analytics

2010. május 24., hétfő

Zöldfűszeres túrókrém

Ne higgye senki, hogy folyton főzök. Van, hogy egész nap csak hideget eszünk, és a hideg étel gyakran csak margarinos kenyér sajttal. Most, hogy tavasz van, legalább akad mellé zöldhagyma, retek, saláta; télen többnyire jutott hozzá savanyúság vagy melegházi uborka - néha meg csak úgy magában volt. Néha persze a hideg étel is tud "főzött" lenni. Itt van például ez a túrókrém - a tavaszi kert friss zöldfűszereivel.

Hozzávalók

  • kb. 30 dkg félzsíros túró
  • kb. 10 dkg krémsajt
  • kb. 1 dl tejföl
  • nagy csokor friss zöldfűszer
  • 1 zöldfokhagyma és fél zöldhagyma szára - vagy kevéske hagyma és 1-2 gerezd fokhagyma

Elkészítés

Szedtem mindenféle fűszernövényben, ami épp termett, és a fásabb szárakat kitisztogattam belőle. Egy afféle klasszikus túrókrémhez mindenképpen tudom ajánlani a kaprot és a petrezselymet, fokhagymával kiegészítve. Az enyémben volt még ezeken kívül egy jó adag virágzó kakukkfű, pár hajtás majoranna, és egy pici darab friss tárkony.
 A fűszereket és zöldhagymákat beledobtam az aprítógépbe a túróval, sóval meg némi tejföllel, és simára mixeltem őket. Rettentő izgalmas halványzöld színe lett az egész kulimásznak. Lehetne úgy is, hogy épp csak felaprítjuk a  fűszereket a túró egy részével, aztán a többit csak összekeverjük vele - most viszonylag simához volt kedvem.
A krémsajtom egy nagyáruház "magyar hetek" (vagy ilyesmi) nevű akciójából származó erdélyi termék volt, a klasszikus Boci-típusú sajtoknál jóval keményebb, sósabb, és kesernyés-fanyarkás mellékízű készítmény. A túrókrém készítése előtt 1-2 órával kivettem a hűtőből, gondolván, hogy szobahőmérsékleten puhább lesz. Összepasszíroztam az elturmixolt túróval, majd még egy kis tejföllel beállítottam az állagát (és a sósságát - a sós krémsajt miatt túl sós lett az egész; a tejfölös higítás segített rajta valamennyit). Frissen sült kenyérre kenve, retekkel és zöldhagymával ettük.
A valóságban zöldebb volt a krém, de az automatikus fehéregyensúly-beállításra ez megtévesztően hatott. A jobb fölső sarokban pedig nem valami  cool bemozdulás-effekt látható, hanem az ujjammal töröltem le a tál széléről a passzírozás közben odaragadt krémet. Majd ha milliomos leszek, alkalmazok egy food stylistot. Addig így is tetszik, sőt :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése